Den 6–9 februari var Malmö centrum för årets parasporthändelse – Malmö Open – en av Europas största, återkommande parasporttävlingar. Tio klubbmedlemmar och några medföljande var volontärer med uppgift att sköta kamerorna som filmade tävlingarna på olika platser i Malmö.

Vi bevakade bland annat rullstolsinnebandy, bordtennis, kälkhockey, rullstolsbasket, biljard och bowling. Full koncentration och med blicken hela tiden följa bollen eller pucken på skärmen. Spännande matcher, fantastiska idrottsprestationer och en mycket god och trevlig stämning i hallarna.

Bilder: Barbro Bent och Carina Behrendt i full fart.

Bilder: Per Brange och Inger Lindstedt filmar rullstollsinnebandy.

Malmö Skeppsbrons Rotaryklubb har sedan många år tillbaka ett samarbete med FIFH, Föreningen idrott för handikappade, bland annat delar vi varje år ut Malmö Skeppsbrons stipendier till Sigrid Buchs minne, och de går till aktiva idrottsutövare i FIFH, en flicka och en pojke.